I. Társadalombiztosítási támogatással rendelhető javítás feltételei:
– A jótállási idő (1 – 2 – 3 év) lejárta.
– Orvosi vény megléte.
– Legyen megállapítható, hogy a gyógyászati segédeszköz a javítást, akkumulátor cserét igénylőnek lett társadalombiztosítási támogatással felírva és kiszolgálva.
– A használati útmutató megléte, benne az eszköz gyári száma és a jótállási jegy fejlécében és/vagy a szervizkönyvben a jogosult neve, TAJ száma, a kiszolgálás dátuma, vagy
– kórházi zárójelentés vagy ambuláns lap megléte, amin a felíró orvos a segédeszközt felírta, a kiszolgálás kori számla vagy egyéb okirat, amin a beteg neve és a felírt eszköz azonosítása együtt szerepel, vagy
– OEP igazolás, hogy a javítást kérőnek ki lett szolgálva az adott eszköz a kiszolgálás dátumával.
– Szervizkönyv megléte, benne az eddigi javításokkal és azok költségével.
– Az eszköz legyen azonosítható (típustábla, gyári szám megléte magán az eszközön).
II. Javítási vény formai elvárásai:
A 14/2007.(III./14.) EüM rendeletének 12. paragrafus 2. bekezdése szerint:
“A társadalombiztosítási támogatással rendelt gyógyászati segédeszköz javítását a kezelőorvosnak vagy a háziorvosnak vényen kell rendelnie az eszköz pontos megnevezésének és a hiba jellegének feltüntetésével.”
A vény alaki követelményei:
1) Eszköz pontos megnevezése, Gyártási száma: Megnevezés a társadalombiztosítással rendelhető gyógyászati segédeszközök jegyzékében (tb. lista) szereplő módon és az eszköz gyártási száma.
2) Hiba jellege: Hiba jellege a NEAK által meghatározottak szerint, melyek lehetnek:
Mechanikus kerekesszék esetén:
– Vázjavítás – Fék javítás, csere, beállítás
– Karfa, kárpit csere – Kerék javítás, csere
– Gumi csere
Elektromos kerekesszék esetén:
– Vázjavítás – Fék javítás, csere, beállítás
– Motor csere – Karfa, kárpit csere
– Elektronika átvizsgálása – Akku ellenőrzés, töltés
– Kerék javítás, csere – Elektronika javítása, beállítása
– Akku töltő javítás – Gumi csere
– Motor javítás
Egy vényre több hiba is felsorolható!
Mechanikus kerekesszék javítási receptre példa
Progeo Exelle aktív kerekesszék javítása:
váz javítás
gumicsere
Gy.sz.: 2020XL01234
Elektromos kerekesszék javítási receptre példa:
Invacare Bora elektromos kerekesszék javítása:
motor javítás
karfa csere
Gy.sz.: 19J06001234
III. Akkumulátor vény írásának szabályai, csere feltételei:
Társadalombiztosítási támogatással az eszköz kiszolgálását követően 2 évente lehet akkumulátort felíratni. Az akkumulátor vényt az eszközt felíró szakorvos vagy a háziorvos rendelhet az akkumulátor megnevezése és darabszáma feltüntetésével.
Jelenlegi társadalombiztosítási támogatással rendelhető akkumulátorok közül az alábbiak szerelhetők Invacare és Karma kerekesszékeinkbe:
12 24 24 03 06 | Akkumulátorok elektromos kerekesszékhez és elektromos mopedhez (50 Ah felett) |
12 24 24 03 06 003 | Rehab gondozásmentes akkumulátor 12V 50 Ah |
12 24 24 03 06 005 | RITAR EV12-50Ah |
Karma és Invacare mopedjeinkbe az alábbi 36 Ah akkumulátorok szerelhetőek:
12 24 24 03 03 | Akkumulátorok elektromos kerekesszékhez és elektromos mopedhez (50 Ah alatt) |
12 24 24 03 03 003 | Rehab gondozásmentes akkumulátor 12V 36 Ah |
12 24 24 03 03 004 | RITAR EV12-36Ah |
Az elektromos hajtású eszközök 2 db akkumulátorral működnek, így a vényen 2 db-t kell feltűntetni.
Az akkumulátor vény mellett még egy javítási vény is szükséges, vagyis akkumulátor cseréhez összesen 2db vénnyel kell rendelkezni, amelyekből az egyik az akkumulátor megrendelése, a másik az akkumulátor cserére vonatkozik. Az akkumulátor vény, csak az akkumulátorokat tartalmazza, tehát az akkumulátor csere során elvégzett munkadíj társadalombiztosítási támogatására a másik vény vonatkozik.
A vényt a II. pontban leírtak szerint kell felíratni, elektromos átvizsgálás, akku csere hibajelleg felírásával.
IV. Méltányosággal rendelt gyógyászati segédeszköz javításának feltételei:
– A jótállási idő (1 év) lejárta.
– NEAK által megküldött elfogadó határozat.
– Orvosi vény megléte.
– Legyen megállapítható, hogy a gyógyászati segédeszköz a javítást, akkumulátor cserét igénylőnek lett társadalombiztosítási támogatással felírva és kiszolgálva.
– A használati útmutató megléte, benne az eszköz gyári száma és a jótállási jegy fejlécében és/vagy a szervizkönyvben a jogosult neve, TAJ száma, a kiszolgálás dátuma, vagy kórházi zárójelentés vagy ambuláns lap megléte, amin a felíró orvos a segédeszközt felírta, a kiszolgálás kori számla vagy egyéb okirat, amin a beteg neve és a felírt eszköz azonosítása együtt szerepel, vagy
– OEP igazolás, hogy a javítást kérőnek ki lett szolgálva az adott eszköz a kiszolgálás dátumával.
– Szervizkönyv megléte, benne az eddigi javításokkal és azok költségével.
– Az eszköz legyen azonosítható (típustábla, gyári szám megléte magán az eszközön).
A NEAK határozat beszerzése:
Az egyedi méltányosággal rendelt gyógyászati segédeszközök javítása is egyedi méltányossági finanszírozással történik, amelyet a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő részére (Budapest, Pf.:1565) részére kell postázni. A dokumentáció három egységből áll: az orvosi dokumentációból, a beteg kérelemből és a cég árajánlatából.
Orvosi dokumentáció:
A II. pontban leírtak szerint kell eljárni, de a receptet a normatív vagy közgyógy jogcím helyett egyedi jogcímen kell rendelni. A recept mellett az orvosnak a NEAK által közzé tett formanyomtatvány is ki kell tölteni és le kell bélyegeznie.
Tehát a háziorvostól illetve kezelőorvostól az alábbi dokumentumokat kell beszerezni:
– egyedi jogcímen rendelt recept, az eszköz pontos megnevezésével és a hiba jellegének feltüntetésével (lásd: II. pont
– ambuláns lap
– NEAK egyedi méltányosággal rendelt eszközre vonatkozó formanyomtatvány (http://www.neak.gov.hu/nyomtatvanytar/temp_sc_526254.html)
Beteg kérelem:
A NEAK által közzé tett formanyomtatvány: http://www.neak.gov.hu/nyomtatvanytar/temp_sc_526258.html.
Cég árajánlata:
A szerviz technikus hiba felvétele alapján elkészítjük és postázzuk az Ön címére.
V. Javítási és akkumulátor vény beváltása
A felírt vény(ek) birtokában kell jelentkezni a szakszervíz ügyfélszolgálatánál, a követekző elérhetőségen: +36 20 371 3119
A vény felíratás előtt érdemes felvenni a kapcsolatot a szervízzel és kérjen segítséget a hiba jellegének meghatározásához.